• Home
  • Nieuws
  • Contact
top
Gezondheidscentrum ter Borch
Gezondheidscentrum ter Borch
Informatie zorgverleners
  • Huisarts
  • Apotheek
  • Diëtetiek
  • Fysiotherapie
  • Logopedie
  • Psychologie
MENU CLOSE back  

Huisregels

Triage.
We werken in de praktijk met triage assistenten, zij zullen u aan de telefoon en de balie verder helpen.
Zij zijn opgeleid om u zo goed mogelijk te helpen, zij doen dit op basis van uw hulpvraag en vragen derhalve altijd naar de reden van komst.

Voor een consult plannen wij 10 minuten . Wij reserveren meer tijd voor u als er meerdere vragen te bespreken zijn of indien er een kleine chirurgische ingreep zal worden verricht. Geef dit aan bij de assistente bij het maken van de afspraak.

Urine onderzoek.
Indien u urine voor onderzoek op blaasontsteking wilt brengen, ontvangen wij dit bij voorkeur voor 10.30 uur in een schoon en goed afgesloten potje, waarop uw naam en geboortedatum staan. Graag ontvangen wij een gewassen middenstroom urine, dit betekent: nadat u zich van onderen gewassen heeft, het eerste deel van de urine uitplassen, het middelste deel opvangen en het laatste weer uitplassen.
Lukt het niet om de urine direct te komen brengen, bewaart u het potje dan zo lang in de koelkast.

Kosten.
Iedere Nederlander heeft een verplichte zorgverzekering, met een verplicht eigen risico. Het bezoek aan de huisarts valt niet onder dit eigen risico. Kosten voor onderzoek of zorg buiten de praktijk vallen wel onder het eigen risico. Bijvoorbeeld:
– voorgeschreven medicijnen
– laboratoriumonderzoek of röntgenonderzoek
– bezoek aan een specialist, fysiotherapeut of psycholoog

Of in uw geval een betaling binnen of buiten het eigen risico valt, kunt u altijd bij uw zorgverzekering navragen.
Voor de aanvullende verzekering gelden per verzekeraar en per polis verschillende vergoedingsvoorwaarden. De huisarts is niet bekend met deze afspraken tussen u en uw verzekeraar.

Medische verklaring.
De huisarts mag over eigen patiënten geen medische verklaring verstrekken. In een geneeskundige verklaring geeft een arts schriftelijk, meestal op verzoek van een patiënt of zijn vertegenwoordiger, een op medische gegevens gebaseerd waardeoordeel met betrekking tot de patiënt en diens gezondheidstoestand.
Wij volgen hierin het standpunt van de KNMG, een toelichting leest u hier. Met gerichte toestemming van de patiënt mag de huisarts wel feitelijke medische gegevens verstrekken.

Privacy.
Wij gaan zorgvuldig om met uw persoonlijke medische gegevens. Alle praktijkmedewerkers hebben geheimhoudingsplicht. Meer informatie vindt u in ons privacyreglement.
Daarnaast geldt dat patiënten het recht hebben om persoonsgegevens in te zien, deze te laten aanvullen, corrigeren, verwijderen of af te schermen. Om hiervoor een aanvraag in te dienen kunt u gebruik maken van het aanvraagformulier.

Klachten.

Een klacht? Bespreek uw onvrede met uw huisarts

Wanneer u ontevreden bent, stellen we het op prijs dat u dit met ons bespreekt. Wanneer wij op de hoogte zijn van uw onvrede, dan kunnen wij proberen het voor u op te lossen.

Is dit lastig voor u of komt u er met ons niet uit, dan kunt u uw klacht bespreken met een onafhankelijke en onpartijdige klachtenfunctionaris. De klachtenfunctionaris zoekt samen met u naar een oplossing van uw klacht of probleem. De klachtenfunctionaris kan proberen de klacht te bemiddelen. De klachtenfunctionaris kiest geen partij en heeft daarom geen oordeel. Alles wat u de klachtenfunctionaris vertelt, is vertrouwelijk. U kunt het klachtenformulier gebruiken op de website van SKGE. De klachtenfunctionaris is eventueel te bereiken op telefoonnummer 088 0229190.

Als u er met uw huisarts en met bemiddeling door de klachtenfunctionaris niet uit komt, kunt u een uitspraak over uw klacht vragen bij de geschilleninstantie huisartsenzorg. Deze onafhankelijke commissie bestaat uit een voorzitter (jurist) en uit leden namens de patiënten en uit leden namens de huisartsen. De commissie wordt bijgestaan door een ambtelijk secretaris die ook jurist is.

Het oordeel van de geschilleninstantie is bindend. Meer informatie kunt u in de folder vinden in de wachtkamer en op www.skge.nl.

 

 

Waarnemend huisartsen.
Wij streven ernaar om de praktijk gedurende het hele jaar open te houden, dit betekent dat we gedurende de vakantieperioden meestal werken met waarnemend huisartsen. Bij het maken van de afspraak zullen wij u hiervan op de hoogte brengen.

Adres
Borchsingel 33C
9766PP Eelderwolde

Algemeen
050 52 57 90 4
Bij spoed kies een 1

Stuur een bericht >

Nieuws
Corona vaccinatie update
zondag, 28 maart 2021
Update Corona maatregelen
woensdag, 30 september 2020
  • Patiëntenportaal
  • Telefonische bereikbaarheid
  • Spreekuren
  • Herhaalmedicatie
  • Huisarts
  • Team
  • Inschrijven
  • Huisregels
  • Nieuws
  • Contact
Contact

Hier kunt u uw opmerkingen/ klachten / algemene vragen kwijt.

Ga naar de contact pagina

Algemeen

Gezondheidscentrum Ter Borch
Borchsingel 33C
9766 PP, Eelderwolde

(050) 525 790 4

Locatie
  • Routebeschrijving

  • Telefoonnummers

  • Contact

Disclaimer
  • Disclaimer

  • Privacy beleid

Gezondheidscentrum ter Borch 2014 - Ontwerp en ontwikkeling: Convident Webdesign

Huisarts | Fysiotherapie | Diëtetiek | Apotheek | Logopedie | Psychologie